onsdag 23 juli 2008

Tramps like us, baby we were born to run

Har på mig min Bruce Springsteen-tröja idag som jag köpte på konserten i söndags. Konserten ja, den var helt fantastisk och går egentligen inte att beskriva med ord, men jag ska försöka ändå. Att stå där på ett fullsatt Camp Nou och klappa takten tillsammans med nästan 100 000 andra musikälskare och bara vänta på att Springsteen ska komma upp på scen och börja spela är något som alla borde få uppleva. När han sen dök upp och rev av Radio Nowhere var lyckan gjord, hela publiken var i extas. Konserten fortsatte i samma tecken och det gjorde inte ett dugg att jag inte kände igen många av låtarna, det gick toppen att digga med ändå.

Enda smolket i bägaren var att han inte spelade Born in the USA eller Hunry heart, men man kan ju inte få allt. När konserten avslutades med en riktigt rockig version av Twist and Shout var det glömt och förlåtet, vi älskar dig ändå Bruce!

Riktigt dåligt var det dock av Barcelonas taxibolag att inte förutse vilken folkrusning det skulle bli efter taxibilar efter konserten en söndagsnatt när ingen metro går. Resultatet av denna ignorans var att vi i mer än 1,5 timmar sprang runt och letade efter en ledig taxi. Inte förrän 2.30 var jag hemma, men då somnade jag lycklig, med min Bruce Springsteen-tröja tätt intill...

Inga kommentarer: