torsdag 3 juli 2008

Sexo En Nueva York

Idag är det molnigt och grått, men det gör inte så mycket eftersom vi jobbar morgon den här veckan. Men man kan ju hoppas att det har spruckit upp till eftermiddagen så att man kan gå ner och sola lite då.

Igår hade jag, Mathilda och Malin tänkt att gå till stranden och sola, men eftersom det var en del moln och det kändes som åskan hängde i luften så blev det en spontan shoppingrunda istället. Vi har ju fått lön som måste spenderas och dessutom är det reatider nu! Vi passade också på att luncha medan vi var på stan. Efter storshopping på H&M skyndade jag och Mathilda hem för att diska och kolla på Gossip Girl. Sedan var det äntligen dags. Jag, Mathilda, Malin, Blondie och Karro skulle gå och kolla på Sex and the city- filmen. Detta är något vi har längtat efter länge, särskilt jag och Mathilda. Eftersom vi båda är stora fan av serien hade vi höga förväntningar på filmen. Hur var den då? Jo, det var absolut kul att se alla Carries olika outfits och den var verkligen värd att gå och se på bio. Men det saknades det där extra som fanns med i serien. De kvicka replikerna var som bortblåsta och alla kändes ganska bittra och trötta. Och jag fick en liten chock när jag såg hur mycket alla hade åldrats (förutom Samantha och Charlotte som såg ut som vanligt). Jag tyckte nästan att det bästa med hela filmen var öppningsscenen, när signaturmelodin spelades på högsta volym och man fick se lite tillbakablickar från de tidigare sex säsongerna. Men trots att jag kanske inte anser att filmen är ett mästerverk som förtjänar att vinna en Oscar för Bästa Film var det kul att ha sett den. Och dessutom så kommer jag alltid, alltid ha kvar serien att titta på...

3 kommentarer:

Anonym sa...

http://youtube.com/watch?v=cPuSB1WnEsc

dar kan du titta pa bjorn :D

Anonym sa...

hahaha sa javla bra att ni har borjat kalla malin for blondie. hon alskar det ju sa javla mycket! :D

Cecilia sa...

ja, det kan bli lite förvirrande annars vem man syftar på. så från och med nu är malin den blonda alltid blondie i min blogg!