fredag 11 juli 2008

Mongosälj

Idag är det också Mathildas sista dag på jobbet. Det märks. Hon går runt med ett belåtet flin i ansiktet hela tiden. Enda sättet att få bort det är att påminna henne om att hon ska köra mongosälj efter lunch. Jag och Malin har som förslag att hon låtsas att hon är helt besatt av Sunes Sommar. Samtalet skulle kunna se ut såhär ungefär i min fantasi:

Mathilda: Ja, hej jag heter Mathilda och ringer från Evita. Var det Britt jag pratade med?
Britt: (surt) mmm
Mathilda: Ehh, jo jag tänkte bara höra om jag kunde få ställa en kort fråga till dig? MEN HÅKAN FÖR SISTA GÅNGEN, VI SKA INTE TILL ANKEBORG!!!
Britt: (surt) va??
Mathilda: Ja, ursäkta men jag såg på Sunes Sommar häromdagen och jag är verkligen helt fast i den! Visst är det en härlig svensk klassiker?
Britt: (surt) jag har sett bättre.
Mathilda: (bestört) Jasså, verkligen? Men åter till frågan då, föredrar du en hög eller låg midja?
Britt: Jag...
Mathilda: UNGAR, NU ÄR DET PAPPATIME! Jaha, men en hög midja då sa du?
Britt: Alltså, jag...
Mathilda: Ja, va bra nu är det nämnligen så att jag har möjlighet att skicka två par trosor till dig. Det låter väl trevligt?
Britt: Njaaa, jag tror inte det
Mathilda: Men det är ju utan köptvång eller bindningstid, så du kan ju bara se det som en engångsgrej!

Men Britt håller på sig och tar inte emot erbjudandet. Mathilda tackar då för sig och innan de lägger på börjar hon nynna på signaturmelodin...

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaha fan vad kul det skulle va, vad gjorde hon for mongosalj??

Anonym sa...

woppa!

Cecilia sa...

fegisen bangade ur. Antar att vissa inte är menade för ett liv i rampljuset...