torsdag 10 juli 2008

Nu tycker jag att du är lite vrång!

Jag, Mathilda och Malin kollade på Sunes Sommar igår. Av någon anledning började vi prata om den filmen på förfesten i måndags och sedan dess har vi varit riktigt sugna att titta på den. Vilken nostalgikick det var! Det finns så många klassiska repliker i den, jag börjar nästan skratta bara av att tänka på dem. En av mina absoluta favoritscener är när mamma Carin ropar att ungarna ska komma in och äta och hela basketlaget ( yoyoyo, ni vet) kommer istället. Hennes rufsiga hår och falsettröst efteråt är obetalbar!

Nästa film i denna djupdykning av svenska klassiker blir S.O.S. På babords sida har ni Oskar Fredriksborg och på styrbords sida - jo, faktiskt - stålmannen och en rosa kanin.
Lite kul att den filmen är gjord samma år som jag är född. Vi får väl se vem som har åldrats bäst...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man får lite nostalgitrippar så här från den australiska vintern när man läser om Svenska film-klassiker. Går inte att få tag på här. Och nej, jag laddar inte ner. Tips på klassisk action rulle som ni garanterat inte har sett. French Connection med Gene Hackmann. Garanterad aktion i två timmar. I morgon helt plötsligt attraktiv TV. Kan bero på vädret.Skurar och kallt. Ha de.
pappa

Anonym sa...

Som man säger i sällskapet Whoppa-whoppa!
Spanska??