tisdag 1 juli 2008

Sms-nördar!

En sak som jag har tänkt på är det här med sms. För många tjejer kan det ta typ en timma att skriva ett sms till en kille bara för att de sitter och noga tänker över vartenda ord de ska skriva och vad det kan ha för betydelse. Hej eller tja? Puss eller kram eller inget alls? Detta är helt i onödan. Vad jag har förstått letar inte killar efter underliggande betydelser i de 160 tecken som ett meddelande kan innehålla. De överanalyserar inte utan läser vad som står läser vad som står rätt och slätt. Så tjejer, sluta oroa er, go with the flow! Eller, nästa gång, be inte mig om hjälp med analysen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

assa, haha. du gor fan min dag pa jobbet, cecilia!
WHOPPA!

Cecilia sa...

de nada. jag gör mitt bästa!

Anonym sa...

det verkar ju inte direkt som man behover be om sa mycket hjalp eftersom man aldrig far nagra sms fran killar?!

Cecilia sa...

hmm nää det är ju det andra problemet. men då berr det ju inte på smset utan att är de idioter