fredag 4 juli 2008

Äntligen fredag

Helt sjukt vad den här veckan har gått fort, nu är det snart helg igen! Och vilken helg sen! Vi har hur mycket planer som helst, men det känns inte så stor idé att beskriva dom här eftersom de kommer ändras typ 1000 gånger. Men jag kan ju säga så mycket som att planerna innefattar sol&bad, shopping och utgång. Idag kommer också Mathildas kompis Johanna och ska stanna tills på tisdag. Alltid roligt när folk kommer och hälsar på.

Planerna för idag är i alla fall relativt klara. Efter jobbet ska vi ner och ta en öl på en bar här på World Trade Center och sen ska vi till Champagnerian och äta tapas och dricka Cava. Ännu en bock för mig och Mathilda att sätta på vår lista på saker vi ska hinna med innan vi åker hem till Sverige igen. Sedan är det tänkt att vi ska gå till stranden och sitta och dricka och sist kanske utgång. Men vi får väl se hur mycket vi verkligen kommer orka.

Det blev ingen strand igår. Istället packade jag och Mathilda äntligen upp våra kläder, det gick inte att ta sig fram på golvet innan på grund av alla väskor. Men när dom var undanstädade blev rummet faktiskt riktigt mysigt! Jag var riktigt stolt över mig själv för att jag orkade ta tag i det. Alla som känner mig vet att jag hatar att städa och verkligen inte är världens mest ordningssamma person, så vi får hålla tummarna för att vi ska lyckas hålla rummet städat!

Efter det gick vi en snabbis till Zahara för att lägga upp lite mer bilder på facebook och kolla mailen. Dagens fruktdrink: Mango Dibango, mums!

Kvällen avslutades på Ryans med drinkar och gott sällskap. Först var det jag, Mathilda, Malin och Ragna, sen kom Tina och Evelina och till sist också Blondie och Karro. Vi var tvungna att bryta upp ganska tidigt eftersom vi skulle upp i ottan för att släpa oss till jobbet, men vi hann i alla fall med tre trevliga timmar på Ryans. Och nu är det helg om fem timmar!!!

Inga kommentarer: