torsdag 17 juli 2008

Finns fenomenet sömnöverskott?

Jag börjar allvarligt fundera på om det inte kan vara så. Jag och Mathilda gick och la oss jättetidigt igår och sov cirka 10 timmar. Man tycker då att jag borde vara mer än väl utsövd idag, men ändå sitter jag här och gäspar oavbrutet. För att pröva min teori tänker jag därför sänka antalet sömntimmar till 8 i natt.



Idag fick jag ett vykort från pappa, skickat från Melbourne. Verkar vara en spännande stad och jag ser fram emot att upptäcka mer av den senare i höst.



Igår tog jag och Mathilda det lugnt och kollade lite på OC innan vi satte på Bruce Springsteen på lagom volym och gick och la oss. Fick efter ett tag ett sms från Malin att de skulle till Bikini och ville ha med oss dit, men vi orkade inte ta oss upp från vår sköna säng så vi struntade i det. Tydligen hade det inte varit bra där, så vi missade ingenting i alla fall. Istället kom vi upp ganska tidigt och gick till stranden. Sedan gick jag hem för att äta lunch innan det var dags att gå till jobbet. Kollade på första säsongens sista avsnitt av OC. Kan ju tipsa om att det inte titta på en säsongsavslutning av en bra serie precis innan man ska gå till jobbet. Det blir väldigt svårt att motstå att inte sätta på nästa säsong!



Avslutar dagens blogginlägg med några rader från Hallelujah som är med i sista avsnittet. Den är så himla fin, så har ni inte hört den, ladda ner nu njut!

There was a time when you let me know
What’s real and going on below
But now you never show it to me, do you?

And remember when I moved in you
The Holy Dark was moving too
And ev’ry breath we drew was hallelujah

Hallelujah, hallelujah
Hallelujah, hallelujah

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Cecilia!
Intressant blogg du har. Ni verkar ha en hærlig tillvaro dær nere. "Inte alls avundsjuk" =)
Sitter sjælv i Tjotahejti, en by i norska obygden, och avverkar ett nattpass. Tror f.ø. på fenomenet sømnøverskott och att man kan anvænda det till sin førdel, særskilt om man vill hålla sig vaken om natten...
Ha de fint o sov lagom!