lördag 5 juli 2008

Quality time, man måste bara älska det

Sitter nu på Zahara med mig själv, en kaffe och datorn. Johanna och Mathilda är på stan, så jag passade på att ta lite quality time med mig själv. Det finns ju de som inte klarar av att vara ensamma, men livet här är så intensivt att det kan vara skönt med en break från det ibland...

Idag har vi varit på stranden, men inte Barceloneta utan vi åkte iväg till Badalona som är en förort till Barcelona. Mycket fräschare strand och vatten! 

Igår blev det ingen Champagneria. Vi blev lite sena eftersom vi först skulle dricka en öl vid jobbet så vi kom inte dit förrän vid 17-tiden och då var stället helt packat med folk. Klarade inte heller av lukten av rått kött som kom av skinkorna som hängde i taket. Eftersom alla var ganska hungriga så gick vi till Zahara istället och drack fruktdrink och åt världens godaste laxmacka. Verkligen att rekommendera! 

Vid fortsatte kvällen med cola på en gräsplätt i Raval, sedan skulle vi egentligen gått till Ambar men det var så packat med folk så vi gick hem till Malin istället och stannade där hela kvällen. Supertrevligt!

Nu måste jag skynda mig hem och byta om för att komma tillbaka hit om typ en timma. Det blir tredje gången jag är på Zahara idag, starkt jobbat!

Inga kommentarer: