torsdag 26 juni 2008

Heja Spanien!

Hej hopp igen!
Börjar bli lätt beroende av att blogga, men antar att det är bra sätt att få utlopp för mina journalistambitioner! Dessutom gör det att tiden går lite fortare på detta gudsförgätna jobb som jag räknar dagarna tills jag får lämna... eller nu ska jag inte vara överdrivet negativ, det är ganska kul att gå till jobbet och träffa alla roliga människor, det är att sälja som är för j*****t rent ut sagt. Jag funderar ofta på hur lång tid det kommer dröja innan jag kommer få ett jobb jag verkligen tycker om. För lång tid, är jag rädd.

Nu är i alla fall Mathilda tillbaka, hon varit sjuk några dagar och jag har tvingats att gå till jobbet själv och det är verkligen inte kul. Det går lixom inte att ta sig från lägenheten till Transcom utan att bli verbalt påhoppad av en massa skumma typer. Om det är någon gång man saknar svenskarnas artiga blygsamhet så är det vid de tillfällena!

Igår var jag, Mathilda och Louise på internetcafe. Jag hade inte kollar min mail ordentligt på ett tag och det märkes för det var mycket reklam och dylikt att rensa bort. Vi kollade på gamla bilder och fasade över hur bleka vi var i vintras. Nu när vi spenderar några timmar varenda dag på stranden är det lätt att glömma hur man ser ut utan daglig tillgång till medelhavssol!

Ikväll spelar Spanien semifinal mot Ryssland, kan bli en riktigt spännande match. Självklart hejar jag på Spanien! Tyvärr jobbar jag till 21 men det blir att skynda iväg till en bar så kanske man kan hinna innan första halvlek är helt slut!

xoxo
Cecilia

Inga kommentarer: