måndag 23 juni 2008

Back in BCN

Nu tillbaka i Barcelona efter en helt underbar helg på Ibiza. Sitter på jobbet och känner mig otroligt opeppad på att sälja. Kom ju hem halv nio i morse så jag känner mig inte helt hundra.

Men nu mer om Ibizavistelsen. Midsommarfirandet började på båten, satt ute och tittade ut över Barcelona By Night och skålade med våra PET-flaskor som kändes något patetiska jämfört med killgänget brevid som var utrustade med plastmuggar, kylväska, bålskål mm. Uppstyrt värre, som Malin&Malin skulle ha sagt!

Vid halv ett däckade vi på golvet och vaknade utvilade (ha!) vid 7-tiden när båten anlände till San Antoni. Efter incheckning och frukostätning begav vi oss med buss till stranden Cala Tarida för att sola och bada. Stranden var jättefin med kritvit sand och kristallklart vatten. Dock var det ganska mycket fiskar där och Louise hävdar bestämt att hon blev biten av en i foten...
Efter en heldag på stranden åkte vi nöjda och något röda hem igen för mat och siesta.

På kvällen blev det först förfest på Malin&Malins balkong med utsikt över hela hamnen. Sedan blev det barrunda tillsammans med Linda, som har jobbat på Evita innan, och hennes kompis. För en gång skull var vi de enda svenskarna på plats eftersom stället verkligen kryllar av britter. En myt om Ibiza som stämmer i alla fall!

Efter lite sömn var det sen på söndagen dags för ytterligare sol och bad. Vi åkte till en annan strand, Cala Conta, där det fläktade skönt och vi lyckades alla somna i solen. Innan det var dags att ta båten tillbaka till Barcelona hann vi med att slappa lite i en park, titta i souvenirbutiker och se första halvlek av kvartsfinalen mellan Spanien och Italien. Grattis Spanien förresten!

Till sist vill jag bara säga att den här resan var så himla rolig, även om den blev ganska kort. Att jag åkte med världens underbaraste tjejer gjorde ju sitt och jag är säker på att vi kommer tillbaka någon gång!

Lite minnesvärda citat från resan:

Jag fick i alla fall upp den! Mathilda när vi körde suck&blow
Vilken whoppafjong! Mitt hår fick eget liv i blåsten på båten
Morsan fixar! Tss, jag är bara ansvarsfull ju

Ikväll firar spanien sin midsommar, San Juan, så då blir det fest på stranden med fyrverkerier och grejer. Bor man i Barcelona får man alltså fira midsommar två gånger, sikken lyx va?!

xoxo Cecilia

Inga kommentarer: