lördag 16 augusti 2008

Idag är det lördag vilket innebär att jag inte har varit ute 5 dagar. Ja, det har verkligen blivit rehab sedan jag kom hem till Sverige. Har liksom inte så stor lust att gå ut här i Sverige eftersom jag vet att det inte på långa vägar kan mäta sig med Barcelonas uteliv. Men nu har jag 
så otroligt stor Felliniabstinens att jag funderar på att dra med mig Mathilda till StickyFingers ikväll. Där finns det i alla fall ett rockgolv. Det får fungera som substitut, även om stämningen aldrig kan bli den samma som på Nasty Mondays och det dessutom fattas den tredje medlemmen i vår trio... Saknar dig Malin!


Igår var jag ute och gick en promenad i omgivningarna och förevigade det hela med min mobilkamera. Gick bland annat till Hovåsbadet och Järkholmen. Allt såg precis likadant som det alltid gjort. Och visst är Västkustens skärgård vacker, men jag kunde ändå inte låta bli att tänka att den ändå inte kan slå Barcelonas stränder. Cerveza/Bier-gubbar, massahetanter och cocobellododo-försäljare inräknat!

Så nu är det alltså lördag och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. I Barca hade jag legat på stranden inom en timma, men temperaturen orkar inte riktigt upp till de nivåerna här. Äh, jag får väl åka in till stan och kolla in det otroligt intressanta (not!) kulturkalaset (kan förresten inte förstå varför de bytte namn från Göteborgskalaset. dumt, mycket dumt) som håller på nu. 
Tusen kramar till alla mina vänner i Katalonien!

1 kommentar:

Anonym sa...

jag saknar dig med, sa mycket sa det gor ont!!